قیمت دستگاه تیرچه اتوماتیک

دستگاه تیرچه اتوماتیک که به عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل صنعت شناخته می‌شود، کاربرد زیاد و بسزایی در صنعت دارد. میلگرد که برای مسلح کردن بتن در ساختمان سازی مورد استفاده است، با دستگاه تیرچه زن ساخته می‌شود. پس به این ترتیب این دستگاه‌ها پایه و اساس ساختمان سازی مدرن به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه ادامه مطالب را دنبال کنید.

دستگاه تیرچه زن اتوماتیک چیست؟

تنوع ساخت میلگرد در میان مقاطع فولادی دیگر بالا است و به همین دلیل بیشتر از دیگر مقاطع در ساختمان سازی کاربرد دارد. این دستگاه تیرچه‌ها را میلگردهای متفات تولید می‌نماید. این ابعاد شامل قطر 8 تا 16 می‌شود، اما این نکته را باید در نظر داشت که ابعاد دیگر مانند 8 تا 12 نیز وجود دارد. این دو سایز با نام‌های تیرچه شاخه‌ای و کلاف شناخته می‌شوند و این دستگاه قابلیت ساخت هر دو مدل را دارد. با تیرچه‌ها قابلیت ساخت خرپا تیرچه صنعتی نیز وجود دارد. این سازه به صورت مثلث ساخته می‌گردد و وزن ساختمان‌ها، پل‌ها و دیگر بناها را تحمل می‌کند.
تیرچه‌های صنعتی به وسیله جوش نقطه‌ای به هم اتصال می‌یابند. تیرچه‌ها مقاومت سقف را تا میزان بسیار قابل توجهی افزایش می‌دهند. این کار به دلیل عدم شکسته شدن تیرچه پس از این جوش اتفاق میفتد. تیرچه‌ها در نهایت به صورت سه وجهی یا چهار وجهی تولید می‌گردند. اجزا با لوله اتصال می‌یابند.

امکانات دستگاه تیرچه اتوماتیک

ارتفاع اتوماتیک در دستگاه تولید تیرچه اتوماتیک را با یک دکمه امکان پذیر است. سرعت‌های مختلف دستگاه تیرچه‌زن از 4 تا 12 متر در دقیه وجود دارد. با plc می‌توان دستگاه را به صورت کامل کنترل کرد و از خسارت و یا مشکل جلوگیری نمود. در بعضی مدل‌ها صفحه نمایش لمسی با اینچ‌های مختلف وجود دارد و می‌توان به راحتی دستگاه را کنترل نمود. اغلب دستگاه‌ها به صورت تمام اتوماتیک عیب یابی می‌شوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه به قابلیت کشش میلگرد از کلاف و شاخه اشاره کرد. این کشش برای میلگردهای سایزهای متفاوت از سایز 8 تا 16 استفاده می‌شوند.
به عنوان یکی از آپشن‌هایی که روی بعضی از دستگاه‌ها وجود داد می‌توان به صاف کن میلگرد اشاره نمود. برای اندازه‌گیری دقیق میلگردها می‌توان آن‌ها را با دستگاه‌های دیگر برش داد و به اندازه مطلوب خود رساند، اما در بعضی دستگاه‌ها قابلیت قیچی در تمامی ابعاد و سایزها و برش نیم گام وجود دارد. برش نیم گام نیز برای اندازه زدن دقیق مورد استفاه قرار می‌گیرد. در صورتی که دستگاه امکان برنامه ریزی اندازه و تعدا خرپا را داشته باشد، به عنوان دستگاهی مجهز و به رز شناخته می‌شود. در بعضی مدل‌ها گان‌های جوش با 7 جوش بدون تعویض تعبیه شده است. بسیاری از دستگاه قابلیت تولید میلگردهای فابریک گرم نورد شده، عملیاتی اصلاحی سرد شده و میلگردهای فابریک تا حدیسرد شده را دارند.

مزایای دستگاه تیرچه

با این دستگاه‌ها امکان خطا به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد؛ همچنین تولید تیرچه‌ها با روش سنتی با سرعت بسیار پایینی صورت می‌گرفت که این مشکل در دستگاه‌های اتوماتیک به صورت کامل رفع شده است. دستگاه تیرچه اتوماتیک به عنوان بروزترین شیوه‌ها برای ساخت تیرچه است که در کشورهای پیشرفته از این روش برای تولید تیرچه استفاده می‌کنند. چشم‌انداز ساخت این دستگاه‌ها بالا یردن بهره‌روی و سرعت در هنگام ساخت بود. در بسیاری از دستگا‌های تیرچه اتوماتیک از کمپرسور پیچی دورانی استفاده است. در بعضی از دستگاه‌ها کمپرسور پیستونی و جود دارد. کمپرسور پیچی دورانی هوای پرفشار در ابعاد بزرگتری تولید می‌گردد و به همین دلیل سرعت و راندمان دستگاه تا مقدار بسیار زیادی افزایش یافته است.
قیمت دستگاه تیرچه اتوماتیک
این دستگاه‌ها اغلب با توجه به کارخانه سازنده و قابلیت‌های متفاوت آن در قیمت‌های متفاوت وجود دارد. در صوتی که دستگاه مورد نظر ساخت دیگر کشورها باشد و دستگاه وارداتی حساب شود قیمت بالاتری خواهد داشت. قیمت این محصول ثابت نیست و با توجه به نوع ان متغیر خواهد بود.

سخن پایانی

قبل از خرید این دستگاه به مدل و قیمت آن توجه کنید و با توجه به بودجه خود دستگاه را انتخاب کنید. در ابتدا استاندارد میلگرد مورد نظر خود را که قصد تولیدش را دارید از میان سه مدل مرسوم برگزینید. به طور کلی در ابتدا تمامی موارد و خصیصه‌های مورد نیاز خود را قبل از خرید چک کنید و سپس دست به خرید بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *