فروش دستگاه تیرچه صنعتی

دستگاه تیرچه صنعتی به قطعاتی گفته می شود که معمولا درسقف مورد استفاده قرار می گیرند و قادرند که بارهای زیادی را تحمل کنند .که معمولا در صنعت ساختمان سازی و ساخت و سازها کاربرد دارند .مواد اولیه آنها از فولاد و بتن تشکیل می شود که با ترکیب این دو استحکام بسیاری به وجود می آید.

تیرچه صنعتی

تیرچه های صنعتی معمولاً خرپایی آنها به صورت جوش نقطه ای تولید شده و ظاهر آنها نیز به صورت مثلثی یا چهار وجهی می باشند. معمولا تیرچه های صنعتی به صورت لولا به یکدیگر متصل می شوند وبه صورت مستقیم بود و هیچ انحنایی شامل آنها نمی شود .نقش اصلی تیرچه ها در صنعت ساخت ساز استحکام بخشیدن به سازه بوده و در اصل عملکرد آنها به مانند ستون می باشد ،مواد اولیه آنها از فولاد یا بتن می باشد .که در تولید سقف ها کاربرد دارند .این نوع سقف ها به سقف های تیرچه بلوک معروف هستند .تیرچه ها معمولاً به دو روش صنعتی و سنتی تولید می گردند.

تفاوت تیرچه صنعتی و سنتی

تیرچه های صنعتی به علت مزایای که دارند جایگزین تیرچه های سنتی شده اند .که تقریباً منسوخ شده است.ساخت تیرچه های سنتی توسط قوس الکتریکی اجرامی شود .که در روش صنعتی از جوش نقطه ای که همواره باعث کاهش شکستگی در تیرچه می شود قابل استفاده است.در ساخت تیرچه های سنتی توسط افراد که به وسیله دست انجام می گیرد. به هر حال خطاهایی صورت می گیرد. اما در صنعتی که توسط دستگاه های اتوماتیک و مکانیزه است خطاهای موجود به حداقل می رسد .

مزایای تیرچه صنعتی

از مزایای تیرچه صنعتی می توان به آسان بودن حمل و نقل آن اشاره کرد. که به دلیل کم بودن وزن این سازه است .هزینه مناسب از نظر اقتصادی و فرایند کنترل کیفی تیرچه ها و همچنین زمان اندک ساخت این سازه به دلیل مکانیزه بودن فرایند ساخت.صرفه جویی در فضا ،تولید انبوه خرپا به صورت مکانیزه ،نصب میلگرد های تقویتی با استفاده از جوش نقطه ای ،عدم لرزش سقف حتی در دهانه ی بزرگ سقف ها ،امکان صادرات و اطمینان از کیفیت بالای محصول.

مشخصات تیر چه صنعتی

الف: میلگرد بالایی
میلگرد بالایی نقش مهمی در کنترل تنش های حرارتی دارد .میلگرد پایینی گرد مورد دیده یا سرد نورد دیده هستند.

ب:میلگرد پایینی
دو عدد،تعداد میلگرد پایینی مورد استفاده در خرپا است. و مانند میلگرد بالایی از نوع گرم نورد دیده وسرد نورد دیده که حتما آج دار هستند.

پ:میلگرد عرضی
این نوع میلگرد ها هم ساده هم آج دار دیده می شوند .این میلگرد در زمانی که گرم نورد دیده باشد حداقل قطر چهار میلی متری ودر صورت سرد نورد دیده حداقل قطر شیش میلی متری دارد .

بتن پاشنه
این عامل تاثیر بر مقاومت سازه ندارد .در واقع تکیه گاهی برای بلوک ها حساب می آید و بتن پاشنه بر این اساس هست. که هنگام بتن ریزی سقفی دیگر احتیاجی به قالب بندی زیر تیرچه نباشد.

سخن آخر

برای ساختن ساختمانی مستحکم و بادوام شما باید از تیرچه های استاندارد ی که مطابق با استانداردهای مشخص شده است استفاده کنید. و با توجه به اینکه شما هزینه خواهید کرد پس سعی می شود .با انتخاب درست و دقیق از بهترین سازه ها استفاده شود. و نتیجه قابل قبولی را بدست بیاورد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *